Coop lanserar nytt shop-in-shop-koncept
Coop öppnar ett nytt shop-in-shop koncept tillsammans med den nystartade matkonceptutvecklaren Happy Tokyo.
Först ut är Stora Coop Arninge och därefter kommer konceptet att lanseras i fem andra Coop-butiker under hösten. På sikt är ambitionen att bredda till ännu fler butiker.
– Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor på Coop Sverige i en kommentar.
Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo som erbjuder ett varierat utbud från det asiatiska köket.
– Vi har flera nya färska matkoncept på gång och är glada att presentera Happy Tokyo. Det intressanta är att de kan erbjuda ett bredare sortiment än traditionella sushi-corners vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop Sverige Inköp & Kategori.