23948sdkhjf

Coop satsar på barnen – med AR-spel

Coop satsar just nu fullt ut på digitalisering av sina butiker. Därför lanserar kedjan tillsammans med företaget Peppy Pals till våren ett nytt Augmented Reality (AR) spel i butik, vilket blir det första av sitt slag i dagligvaruhandeln. Tanken är att spelet ska få barn och föräldrar att laga mer mat tillsammans och göra besöket i butiken till en positiv upplevelse för båda.

– Samarbetet är en del av en större satsning och samtidigt en breddning av vårt långsiktiga fokus på kundupplevelse. Tillsammans med Peppy Pals vill vi hjälpa barnfamiljer till en roligare butiksupplevelse och därmed få fler barnfamiljer att handla på Coop, säger Henrik Staaf, Digital Produktchef på Coop i en kommentar.

Den nyutvecklade appen som lanseras i utvalda butiker under våren ska hjälpa familjer att ta fram recept och uppmuntra barnen genom olika spel att hjälpa till med handlandet i butiken och matlagningen hemma samt genom AR-teknik göra butiksupplevelsen roligare för de små.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.143