23948sdkhjf

Ica om kritiserade Stammis: Har inte påverkat försäljningen

Icas nya lojalitetsprogram Stammis har kritiserats hårt i media den senaste tiden och Ica har nu fått backa tillbaka ett steg. Cecilia Meldahl, chef för kundrelationer på Ica, förväntade sig reaktioner på det nya lojalitetsprogrammet, men kanske inte i den här omfattningen. Enligt henne har det varit viktigt att kommunicera att Stammis är mer än bara bonusar, något som inte riktigt kommit fram.

– Vi inser att vi inte kommit ut tillräckligt bra med bredden i vårt lojalitetsprogram, så vi har lyssnat och lagt till ett nytt erbjudande, säger Cecilia Meldahl till Fri Köpenskap.

Har det här påverkat Ica negativt, ekonomiskt eller pr-mässigt?

– Nej vi har konstigt nog sett att uppmärksamheten snarare varit gynnsam. Vi har förra veckan märkt att fler har ansökt om kort och försäljningen har heller inte påverkats. Det har varit en stor skillnad mellan uppmärksamhet i media och på sociala medier och vad folk säger i butik. Men alla inom Ica har känt att det är tråkigt att vissa kunder har känt sig exkluderade, säger Cecilia Meldahl.

Det har även riktats kritik från Ica-handlare hur ser ni på den kritiken?

–Ica har ju mer än 1 300 fria handlare så det kommer alltid att finnas olika åsikter men många av de handlare som jag har talat med tycker att det är ett bra lojalitetsprogram.

Stammis har premiär nu på lördag och för att fira det nya lojalitetsprogrammet kommer samtliga Ica-butiker att bjuda sina kunder på tårta klockan 11-15.

Läs mer om: Ica
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109