Årets arbetsgivare nytt pris på Dagligvarugalan
Ett nytt pris kommer att introduceras i samband med årets Dagligvarugala. Årets arbetsgivare inom dagligvaruhandeln kommer att utses i samarbete med nya partnern rekryteringsverktyget Yobber.
– Dagligvaruhandeln och dess aktörer är ett prioriterat område för oss. Vi vill lyfta fram det företag eller den arbetsplats som lyckas verka för att branschen ses som en bra karriärväg och inte bara som ett extrajobb, säger Yobbers vd Peter Paunovic.
Priset kommer att delas ut i anslutning till ett branschseminarium som genomförs den 8 oktober 2020, samma dag som Dagligvarugalan går av stapeln i Stadshuset i Stockholm. Tanken är att på seminariet ytterligare lyfta kompetensfrågan med hjälp av spännande och initierade talare.
– För oss på Fri Köpenskap är detta också en chans att bygga ut ett redan mycket uppskattat event till en ännu mer innehållsrik branschdag, säger chefredaktör Mona Johansson.
Årets arbetsgivare ska premiera en arbetsplats inom dagligvaruhandeln som skapat ett hållbart arbetsliv för sina anställda och som ser medarbetarna som nyckeln till framgången. Arbetsgivaren ska ha utmärkt sig genom att aktivt jobba för ett bra arbetsklimat, satsningar i form av kompetenslyft för medarbetarna samt proaktiv personalförsörjning.
I den tunga juryn som ska utse Årets arbetsgivare sitter följande personer:
- Karin Bartholf, HR-direktör, Coop
- Åsa Daxberg, Head of recruitment & talent, Icagruppen
- Sara Rosengren, professor Handelshögskolan
- Anna Carlsson, HR Digitaliseringspodden
- Peter Paunovic, vd Yobber
- Mona Johansson, chefredaktör Fri Köpenskap
Peter Paunovic ser fram emot Yobbers partnerskap med Dagligvarugalan.
– Vi är störst inom dagligvarubranschen och vårt verktyg är anpassat för just den typen av personalförsörjning. Inget annat forum passar oss bättre.
Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.