23948sdkhjf

Coop fick pris för gammal mjölk

Vann Stora PR-priset för "Old Milk"-kampanjen.

Fri Köpenskap har med många andra medier uppmärksammat Coops lite udda kampanj "Old Milk" vars syfte var att med hjälp av doftprover och en "parfym" informera om matsvinn.

Med inte mindre än 213 nyhetsartiklar från 25 länder och mer än 8000 utdelade arbetsprover var det just den kampanjen som tagit fram tillsammans med byrån Edelman Deportivo som vann Stor PR-priset som delas ut av intresseföreningen Svenska pr-företagen.

– Vi är så stolta och glada över priset och att vi tillsammans med Edelman Deportivo lyckades hitta ett helt nytt och kreativt sätt att uppmärksamma frågan om matsvinn, säger Marie Wedin, marknadschef Coop Sverige i en kommentar.

Andrapriset gick till "Fotboll utan fylla" av IQ i samarbete med STAD, AIK, Djurgården och Hammarby. Brons fick kampanjen "Borta bra men hemma bäst" av King Street PR för SJ.

Motiveringen för priset lyder:

"Stora PR-priset GULD tilldelas en byrå och en kund som på ett skickligt sätt brukat sin mest vardagliga produkt, för att belysa en av våra viktigaste nutida samhällsfrågor. Med stor kreativitet och föredömlig enkelhet har kampanjen skapat nytta för såväl målgrupp som avsändare. Frågeställningen har en genomgående tydlighet och snygg förpackning vilken dessutom talar till flera sinnen. Genomförandet luktar unket, men stämmer mycket väl med kampanjens budskap. Det gör den äkta och trovärdig samt väl förtjänt av de goda resultaten. "

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172