23948sdkhjf

Premiär för genomskinlig konservburk

Klear Can för första gången ute i handeln i Europa.

Klear Can, en genomskinlig konservburk av plast med metallock, finns nu i handeln i Europa. Det är det franska varumärket St. Mamet som ingår i Del Monte-koncernen som lanserar ananasprodukter i Klear Can.

Tekniken för tillverkning av Klear Can har utvecklats amerikanska Milacron Holdings Corp.

Genomskinliga Klear Can visades för första gången på förpackningsmässan Interpack i Düsseldorf 2014, och väckte då stor uppmärksamhet. Burken har sedan dess lanserats för fruktkonserver i Kina och Sydkorea av samma företag S&W Fine Foods International som idag äger St Mamet och ingår i Del Monte Pacific Ltd.

Klear Can har den stora fördelen att var lättare än metallkonserver och motståndskraftig mot bucklor, dessutom är den stapelbar och återvinningsbar som metallkonserven.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063