23948sdkhjf

Coca-Cola – en schlager i 65 år

”Koffeinhaltiga läskedrycker blir knappast schlager här”, spådde Fri Köpenskap i en rubrik 1953 inför Sverige-lanseringen av Coca-Cola.
Slutsatsen var förhastad, men genom åren har många varumärken kommit och försvunnit.

Få minns exempelvis ”rikssockerdrickan” Sang.

”Det är inte tufft att dricka sockerdricka. Är man ute med gänget beställer man inte in en sockerdricka till bordet. Man tar en Coca-Cola eller något annat som inte låter så barnsligt”, hette det i Fri Köpenskap när ”...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094