23948sdkhjf

Nya Kalmarbutiken prisas för sin tillgänglighet

Hemköp Kvarnholmen får kommunens pris för sitt arbete med att säkra tillgängligheten.

Kalmar kommun delar årligen ut tre priser för integration, jämställdhet och tillgänglighet och i år gick det sistnämnda priset till Hemköp Kvarnholmen. Den nytillkomna butiken som öppnade i september förra året har fått priset för sin ”välkomnande entré utan hinder och breda gångar mellan hyllorna”, som det står i juryns motivering samt även för att butiken saknar nivåskillnader och för att personalen ger ett bra bemötande med personlig service.

Butikschef Jenni Bremer känner sig klart hedrad för att hon och hennes personal tilldelats kommunens pris.

– Det känns jättekul! Det var lite av en överraskning men samtidigt så är det här också något som vi jobbart hårt med hela tiden, säger hon till Fri Köpenskap.

Varför vann just ni det här priset?
– Först och främst – Hemköp kan bygga butiker. Det blir rätt från början. Sen handlar det väldigt mycket om kundmötet, vi försöker vara framme hela tiden och de som behöver assistans ska inte ens behöva be om det, säger Jenni Bremer.

Finns det något särskilt råd du skulle ge till dem som vill öka tillgängligheten i sin butik?

– Förutom att alltid ge ett bra bemötande jobbar vi hela tiden med tillgängligheten i själva uppackningen. Det handlar om hur vi placerar varorna och packar upp dem, vi lägger frukten på borden i vattenfall istället för på rader så att alla kan nå.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094