23948sdkhjf

Mobil plånbok floppade

Att betala genom att klicka på en QR-kod lär som en lysande idé när det begav sig. Men nu avvecklar Seamless seqr.

På tisdagen meddelade bolaget att de har för avsikt att göra sig av med sitt B2C-koncept seqr. Tjänsten introducerades i Sverige 2011.

Tanken var att alla tänkbara ytor skulle kunna fungera som försäljningsplatser.

Flera svenska företag som Hemköp och McDonalds har anslöt sig till betalningsmetoden, men 2014 ansåg samtliga av dessa kedjor att för få kunder använde sig av mobilbetalningen och drog sig ur.

Metoden har dock fått viss spridning i USA, Nederländerna, Spanien, Tyskland, Frankrike, Italien och ytterligare några länder.
Nu skriver Seamless i ett pressmeddelande att bolaget överväger att avveckla seqr inom konsumentdelen, antingen genom att sälja verksamheten, eller att helt enkelt lägga ner den.
I stället vill man koncentrera sig på betalningar inom B2B.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062