Vegetariskt ökar rejält på Willys
I jämförelse med förra året har försäljningen av vegetariska varor ökat på Willys ed 32 procent, något som kedjan själv säger beror på större utbud, bättre produkter och lägre prisnivåer.
– Vi märker att intresset för att äta vegetariskt ökar allt mer. Under det senaste året har vi fått in en mängd nya vegetariska och veganska varor i sortimentet. Det som tidigare var lite dyrare nischprodukter har nu blivit bredare och mer tillgängligt för fler, säger Willys vd, Thomas Evertsson i ett pressmeddelande.
Det är framförallt i storstäder och studentstäder som försäljningen ökar, Stockholm, Lund och Göteborg är de som har högst andel vegetarisk försäljning, men även Umeå, Karlstad och Uppsala är med på topplistan.
Men även utanför storstäderna ökar de vegetariska inköpen Strängnäs, Boden, Kalix och Skövde är också med på listan över de städer som ökar mest.