23948sdkhjf

Nya bud från köttkoncern

Styrelsen har godkänt HKScans nya konsumentdrivna strategi Från gård till gaffel som bland annat handlar om tillväxt i Asien och inom premiumsegmentet.

Den finska köttkoncernens HKScans styrelse har godkänt koncernens nya strategi som fått namnet Från gård till gaffel och bygger på vid sidan av innovation, produktivitet och social och miljömässsig hållbarhet även ett stort fokus på konsument.

Förutom öka försäljningen i Norden ska koncernen utveckla tillväxten i Asien och stärka ställningen i övre medel- och premiumsegmenten. Fokusområdena är fem bland annat ta fram nya köttprodukter, ny anläggning i Rauma för fjäderfä och tillväxt inom måltidverksamheten. 

– Vi ser möjligheter till tillväxt. Det finns flera konsumenttrender som stöder den växande efterfrågan på hållbar produktion av högkvalitativ mat. Vi är övertygade om att genom att skapa innovativa produkter och koncept som tilltalar konsumenter kan vi stärka våra varumärken och driva kategoritillväxt. Vi sätter höga kvalitetskrav i allt vi gör. Genom att betona hög kvalitet och hållbarhet, kan vi differentiera oss unikt både på nordiska och internationella marknader. Våra värderingar - Inspire, Lead and Care - styr vårt dagliga arbete, säger Jari Latvanen, vd och koncernchef.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063