23948sdkhjf

Risifrutti blir Risitutti

Tillfällig namnändring för att uppmärksamma bröstcancer.

För att uppmärksamma vikten av att upptäcka bröstcancer i tid döps 2 miljoner risifrutti-förpackningar under augusti och september om till risitutti

– Genom att byta ut namnet på förpackningarna från Risifrutti till Risitutti vill vi uppmärksamma och sprida kunskap om bröstcancer samtidigt som vi stödjer Bröstcancerfonden och deras viktiga arbete med att uppmana kvinnor att kolla en extra gång – för just det kan göra hela skillnaden, säger Alia Jassim, Brand Manager på Orkla i ett pressmeddelande.

Bröstcancer är den vanligaste formen av cancer hos kvinnor i Sverige, varje år diagnostiseras över 9 000 kvinnor med bröstcancer.

– Vi är jätteglada över samarbetet med Risifrutti och #kollaenextragång. Kampanjen riktar ljuset mot en av våra hjärtefrågor: självundersökning, säger Marit Jenset generalsekreterare på BRO och Bröstcancerfonden i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063