23948sdkhjf

Axfood och Bergendahls ökar enligt Dagligvarukartan 2017

Axfood ökar marknadsandelen mest i svensk dagligvaruhandel, och Bergendahls är hack i häl. Kooperationen är den stora förloraren, och Coop/konsumentföreningarnas marknadsandel är nu nere i 19 procent, enligt Dagligvarukartan 2017.
Årets undersökning visar att marknadstrean Axfood ökar med 0,4 procentandelar till 16,4 procent. Därmed minskar gapet rejält till tvåan Coop/konsumentföreningarna som fortsätter trenden nedåt.

Jämfört med fjolårets upplaga av Dagligvarukartan minskar kooperationen marknadsandelen 0,8 procentandelar till 19,0 procent. Försäljningen har rasat med 1 ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109