Årets undersökning visar att marknadstrean Axfood ökar med 0,4 procentandelar till 16,4 procent. Därmed minskar gapet rejält till tvåan Coop/konsumentföreningarna som fortsätter trenden nedåt.
Jämfört med fjolårets upplaga av Dagligvarukartan minskar kooperationen marknadsandelen 0,8 procentandelar till 19,0 procent. Försäljningen har rasat med 1 ...
Axfood och Bergendahls ökar enligt Dagligvarukartan 2017
Axfood ökar marknadsandelen mest i svensk dagligvaruhandel, och Bergendahls är hack i häl. Kooperationen är den stora förloraren, och Coop/konsumentföreningarnas marknadsandel är nu nere i 19 procent, enligt Dagligvarukartan 2017.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration