23948sdkhjf

Stillsamt första kvartal för Kopparbergs

Bryggeriföretagets kvartalssiffror ökade marginellt.

Under första kvartalet kan Kopparbergs redovisa ett resultat efter skatt på 24 miljoner kronor (23,3).

Rörelseresultatet blev 41,1 miljoner kronor (38,8), medan resultatet före skatt uppgick till 37,8 miljoner kronor (37,5).

Kopparbergs har valt att fokusera på "sina starka varumärken" går det att läsa i kvartalsrapporten och de behåller sina positioner på Systembolaget med sina varumärken Kopparberg Päroncider och Sofiero Original.

Företaget har också lyckats utomlands i bland annat Spanien, Grekland, Irland, Cypern och Australien men kanske främst i Storbritannien.

– Vi fortsätter vår fokusering på den brittiska cidermarknaden och under perioden har vi ökat med 14 procent mot samma period förra året, säger vd Peter Bronsman i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063