23948sdkhjf

Arla topprekryterar för digital pr

Digital kommunikation sätts än mer i fokus med ny head of digital och ny digital byrå.

Therese Reuterswärd har över 10 års erfarenhet i digitala roller på bland annat Nespresso, Electrolux och Scandic Hotels. På fritiden undervisar hon i digital management och driver en välbesökt blogg om digital marknadsföring. I fjol valdes hon även in i styrelsen för Svensk Digital Handel. Enligt Arlas pressmeddelande har företaget höga målsättningar för digitalisering och kommersialisering av sina produkter på nätet.

Arla.se hade under förra året ungefär 37 miljoner besökare och viktigaste målgruppen är svenska konsumenter som söker efter recept och matinspiration.

Arla har också bytt digitalbyrå från Creuna till Valtech som är ansvariga för de senaste versionerna av företagets webbplatser och andra digitalinitiativ.

Tidigare har Caroline Goldberg ansvarat för Arlas digitala team i Sverige som består av sex personer, varav ett två webbredaktörer, en webbkoordinator och en webbchef, en digital affärsutvecklare och en sociala medier-ansvarig.

Arla har även en global digital organisation i Århus i Danmark. Den samordnar koncernens digitala utvecklingsprojekt och tekniska plattformar och lyfter fram de bästa praktikfallen från de olika marknaderna ibland annat Nederländerna, Storbritannien och Danmark.

Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079