23948sdkhjf

Coops kampanjer lyfte varumärket

Konsumenterna visste inte exakt vad Coop stod för, men det ändrade kampanjerna, sade Marie Wedin, marknadschef på Coop under sitt föredrag på Resumé och Reklamkrafts temadag "Jakten på massmediet".
Coop arbetade tidigare mycket med kampanj-material som mest fokuserat på butikernas utbud, snarare än kampanjer som bygger varumärket.
– Därför har en viktigare del de senaste åren varit att bygga kampanjer kring utspel. Ett led i den här strategin har varit reklamfilmerna ”Ekoeffekten”, ”Knasiga grönsaker” och ”Kära köttbit”, berättar Marie Wedin för Resumé.
Kampanjerna har fått stor genomslagskraft och företaget har kombinerat annonsering i tv, tryckt media med utomhuskampanjer och digitala kampanjer. Man har även arbetat med så kallade influencers för att stärka varumärket.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063