23948sdkhjf

Arg butiksägare krävde ursäkt av otrevlig kund

En kund skällde ut en kassörska så hon började gråta. Då fick butikschefen nog. Han skrev ett ilsket inlägg på Facebook där han krävde att kunden skulle be om ursäkt – vilket faktiskt gav resultat.
Förvirring vid betalningen uppstår, och en kund surnar till. Inte ett jätteovanligt scenario, men här gick det alldeles för långt.

I söndags hade en Rema 1000-butik i Danmark specialpris på fiberbröd från Kohberg. När en kund kom till kassa uppstod det förvirring angående betalningen.

"Det sporrade dig så mycket att du kände att det var nödvändigt att skrika alla möjliga beskyllningar om bedrägeri och fusk till tjejen i kassan". Så skriver butikschefen Rasmus Erlandsen i ett Facebookinlägg direkt riktat till kunden i fråga, något som också Aftonblade t uppmärksammat.

Den ilskna kunden lämnade sedan butiken, och många av kunderna som sett det hela hände skakade på huvudet. Kassörskan tog väldigt illa vid sig, och brast ut i tårar. Då fick Rasmus Erlandsen nog. I Facebookinlägget förklarar han tydligt att "det här beteendet inte tolereras" i hans butik, och att "INGEN ska få mina medarbetare att bryta ihop – oavsett vad".

"Vem du än är och om det här någonsin når dig, så vill jag att du ska veta att jag var kvar med en förtvivlad tjej som var mycket upprörd över ditt beteende. Jag vet inte vad som utlöste ett så stort utbrott att en ung tjejs hela arbetsdag skulle förstöras", skriver han.

Han krävde också att kunden, om meddelandet gick fram, skulle komma tillbaka och be om ursäkt till kassörskan. Inlägget fick en stor spridning, och har i skrivande stund delats 13 000 gånger. Och meddelandet gick faktiskt fram till kunden, berättar d anska TV2 . Kunden kom skamsen tillbaka till butiken och bad om ursäkt till Rasmus. Kassörskan han hade skällt ut var dock inte på jobbet då, så de bestämde att kunden skulle komma tillbaka och be om ursäkt till henne.

– Kunden skulle i själva verket också gärna personligen be om ursäkt till henne, säger Rasmus Erlandsen till danska TV2.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093