23948sdkhjf

Ny mötesplats för bättre insyn i livsmedelsbranschen

Idag premiäröppnar Vårt kök i Malmö – en butik, lunchrestaurang och mötesplats som ska hylla smaker och öka transparensen i livsmedelsbranschen.
Vårt kök drivs av Orkla Foods Sverige, som en satsning på ökad transparens, delaktighet och öppen innovation inom livsmedelsbranschen. Butiksdelen har ett sortiment som dels består av ett skafferi, fyllt med ett skiftande urval av produkter från Orkla Foods Sveriges olika varumärken, som till exempel Paulúns, Felix, Anamma, Kalles och Abba. Kunderna kan också köpa frukost, lättare luncher, drycker och fika som tar avstamp i Orkla Foods Sveriges egna produkter.

– Som ett av landets mest framgångsrika företag inom mat och dryck är det viktigt för oss att lära känna de människor som varje dag äter och dricker vår mat och dryck. Vi vill förstå deras behov och överträffa deras förväntningar, säger Ingrid Landgren, innovationsdirektör på Orkla Foods Sverige.

I Vårt kök kommer gästerna att få titta rakt in i företagets innovationskök där nya produkter föds och får möjlighet att smaka på Orkla Foods nyheter innan de finns på marknaden. Mötesplatsen kommer dels att ha ordinarie öppettider, dels bjuda in till olika aktiviteter där konsumenter och kunder får testa och tycka till i utvecklingen av nya innovationer, till smakprovningar inför lanseringar och till föredrag.

– Vårt Kök ska också vara en mötesplats som bjuder på nya smakupplevelser, oväntade kombinationer och som inspirerar till nya sätt att använda vår mat och dryck, säger Ingrid Landgren.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062