23948sdkhjf

Hon ska få Paulig att växa

Tina Andersson har utsetts till Senior Vice President för den nyinrättade funktionen Strategy & Growth i Pauligkoncernen.
Hon kommer närmast från en tjänst som chef för verksamhetsområdet Consumer & Corporate Marketing på Duni. Hon har studerat ekonomi och redovisning på Lunds universitet. Hon börjar på det nya jobbet den 1 september 2016, med bas i Sverige.

– Jag tycker att Paulig-koncernen är ett mycket intressant företag med starka varumärken som Santa Maria, Paulig och Risenta i portföljen. Jag ser verkligen fram emot att få vidareutveckla företaget tillsammans med teamet, säger Tina Andersson i ett pressmeddelande.

Tina Andersson har stor erfarenhet av snabbrörliga konsumtionsvaror och starka varumärken och har haft ledande positioner inom försäljning, marknadsföring och innovation på bland annat Mars Inc, Campbell’s Nordic, Findus och Hilding Anders International.

Hon kommer att ingå i Paulig-koncernens ledningsgrupp och rapportera till koncernchef Jaana Tuominen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094