23948sdkhjf

Trendbrott för Mat.se i Göteborg

Mat.se har nu för första gången ett positivt resultat på sin försäljning i Göteborg. Första kvartalet i år gav försäljningen i Göteborg ett resultat på 5 procent, exklusive kostnaderna för marknadsföringen. 
- Det är fortfarande många som ifrågasätter om e-handel för dagligvaror för hemleverans kan bli lönsam. Detta kvartalet visar med all tydlighet att modellen är hållbar, skriver företagets vd Måns Danielson, i kvartalsrapporten.

På Stockholmsmarknaden gick verksamheten fortfarande med förlust med -4,6 miljoner kronor under första kvartalet, vilket dock var en minskning med 0,6 miljoner kronor mot samma period förra året.

Totalt ökade Matse Holding AB, som ligger bakom Mat.se, omsättningen med 48 procent under årets första kvartal. Nettoomsättningen ökade till 73,9 miljoner kronor (49,9).

Rörelseresultatet försämrades till -14,9 miljoner kronor (-10,6). Rörelsemarginalen förbättrades dock något till -20 procent, jämfört med -21 procent samma period förra året.

- Vi växer mot lönsamhet. Första kvartalet visar med all tydlighet att affärsmodellen för Mat.se är hållbar, skriver Måns Danielsson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097