Trendbrott för Mat.se i Göteborg
Mat.se har nu för första gången ett positivt resultat på sin försäljning i Göteborg. Första kvartalet i år gav försäljningen i Göteborg ett resultat på 5 procent, exklusive kostnaderna för marknadsföringen.
På Stockholmsmarknaden gick verksamheten fortfarande med förlust med -4,6 miljoner kronor under första kvartalet, vilket dock var en minskning med 0,6 miljoner kronor mot samma period förra året.
Totalt ökade Matse Holding AB, som ligger bakom Mat.se, omsättningen med 48 procent under årets första kvartal. Nettoomsättningen ökade till 73,9 miljoner kronor (49,9).
Rörelseresultatet försämrades till -14,9 miljoner kronor (-10,6). Rörelsemarginalen förbättrades dock något till -20 procent, jämfört med -21 procent samma period förra året.
- Vi växer mot lönsamhet. Första kvartalet visar med all tydlighet att affärsmodellen för Mat.se är hållbar, skriver Måns Danielsson.