Mat.se ökar sin försäljning
Matse AB, som driver försäljning av dagligvaror på nätet under namnet Mat.se, ökade sin försäljning med 44 procent i april, jämfört med samma månad 2015.
- Vår övervikt mot Göteborg är naturlig eftersom vi startade där, säger företagets vd Måns Danielsson.
Utvecklingen i Stockholm har i procentuella tal varit starkare, 67 procent, men från mycket små nivåer, från 3,7 miljoner under april 2015 till 6,2 miljoner samma månad i år. Där har också försäljningen backat något sedan februari.
Vd Måns Danielsson är dock nöjd med utvecklingen i Stockholm och poängterar att försäljningen alltid är störst direkt efter nyår och efter sommaren.
Matse AB har också startat försäljning i västra Skåne. Där var omsättningen 1 miljoner kronor under april.
Matse AB:s siffror kan jämföras med omsättningen för den digitala handeln med dagligvaror i Sverige som ökade med 39 procent förra året.
- Nu jobbar vid med att åstadkomma så flexibla lösningar för kunderna som möjligt. Vi har bland annat skapat ett entimmes leveransfönster och infört samma-dag-leveranser. Samtidigt utökar vi undan för undan distrikten, nu senast med Borås, säger Måns Danielsson.