23948sdkhjf

Starkt kvartal för Strongpoint

Norska Strongpoint redovisar en omsättning på 254,2 MNOK för årets första kvartal, vilket innebär en ökning på 4,8 procent jämfört med samma period i fjol.
Strongpoint, med bland annat varumärket Cashguard, redovisar intäkter på 254,2 MNOK för kvartal 1 2016, jämfört med 242,5 MNOK under kvartal 1 2015, en ökning på 4,8 procent. Rörelseresultatet hamnar på 13,6 MNOK, jämfört med -19,5 motsvarande period 2015.

En viktig händelse under kvartalet är ett internationellt genombrottsavtal med Alimerka avseende "cash management as a service", baserat på en minimiperiod om fem år per system. Alimerkas plan är att installera totalt 500 system i 130 butiker under innevarande år.

Ett annat viktigt avtal tecknades med ett av Europas största värdetransportföretag, där Strongpoint ska leverera 2000 säkerhetsväskor på en marknad. Leveransen ska utföras under kvartal 2 och 3 2016.

Strongpoint med cirka 570 medarbetare, är uppdelat på tre verksamhetsområden: Retail Solutions, Cash security och etikettlösningar. Strongpoint har sitt huvudkontor i Rælingen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078