23948sdkhjf

Stark tillväxt för Midsona

Hälsokostföretaget Midsona ökade sin omsättning med 51 procent till 350 miljoner kronor första kvartalet 2016, mot 232 miljoner samma period föregående år.
Rörelseresultatet före av- och nedskrivningar ökade samtidigt från 5 miljoner första kvartalet 2015 till 23 miljoner i år. Poster av engångskaraktär ingick i jämförelseperioden med 10 miljoner.

Bakom försäljningsökningen ligger bland annat den starka tillväxten för ekologiska produkter, där ökningen i flera avseenden är extra stor i de nordiska länderna.

”I och med förvärvet av Urtekram står ekologiska produkter för cirka 40 procent av Midsonas försäljning i kvartalet”, konstaterar Midsonas vd och koncernchef Peter Åsberg i kvartalsrapporten och avslutar: ”Vi fortsätter resan mot vår vision att bli ledande inom hälsa och välbefinnande i Norden”.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063