Paolos ska sälja norsk fisk
I april inleder Paolos och Leröy Sverige ett säljkårssamarbete. Paolos ska sälja norska fiskprodukter under varumärkena Leröy och Poseidon.
– Samarbetet med Paolos ser vi som ett fantastiskt steg där vi får tillgång till en erfaren säljpartner. Paolos har med sin säljkår och fokuserade ledning den spetskompetens som behövs för att vi ska kunna tillhandahålla bästa möjliga expertis gentemot butikerna. Genom samarbetet skapar vi en bra möjlighet att med våra gemensamma sortiment skapa goda och enkla måltidslösningar för den moderna konsumenten, säger Niclas Ensäter, marknads- och försäljningsdirektör Leröy Sverige AB, i en kommentar.
– Vi växer som bolag och det känns väldigt bra att utöka vår varumärkesportfölj med den typ av expansiva och innovativa kvalitetsprodukter inom fisk och skaldjur som Leröy har. Med detta kompletterande sortiment kan våra säljare bygga bra avdelningar med goda och enkla måltidslösningar för en ökad försäljning i butik, säger Fredrik Wisenfelt, vd på People's Kitchen Concept AB.