23948sdkhjf

Premiär för satsning på egen restaurang

I dag onsdag är det premiär för Gruppo di Lucas egen deli/restaurang på Folkungagatan på Södermalm i Stockholm. Men redan på tisdagskvällen hade restaurangen smygpremiär för sina grannar för att presentera sig.
- Vi har inte gjort någon som helst marknadsföring av vår satsning men många verkar ändå känna till den. Det känns som intresset är stort, säger Per Nilsson, affärsutvecklare på Di Luca/Di Luca.

Tanken är restaurangen i första hand ska fungera som en kvarterskrog. Den ger också möjlighet för familjeföretaget att etablera en direktrelation mellan sitt varumärke och slutkunderna.

På Fri Köpenskaps frukostseminarium om branschglidningen i dagligvarubranschen på torsdag nästa vecka berättar Per Nilsson mer om företagets tanke bakom satsningen.

Intresset för seminariet, då även designbyrån Blink och kommunikationsbyrån Food & Friends medverkar, har varit rekordstort och blev fulltecknat redan första anmälningsdagen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062