23948sdkhjf

Mat.se ökar och levererar till fler bilar

Nätmathandelsföretaget Mat.se fortsätter att öka försäljningen, och utökar sina leveranser till Volvoägares bilar till att även gälla västra Skåne.
Mat.se sålde i februari för 22,7 miljoner kronor, att jämföra med 14,6 miljoner kronor i februari förra året. En ökning med 48 procent räknat per leveransdag. Försäljningen fördelas på 15,0 miljoner kronor i Göteborg (10,9), 6,6 miljoner kronor i Stockholm (3,7) och 1,1 miljoner kronor i västra Skåne (0).

Företaget utökar nu också sin tjänst där de levererar direkt till bakluckan på Volvobilar genom systemet Volvo In-car Delivery till att också gälla i västra Skåne. Den finns sedan tidigare i Göteborg och Stockholm.

Tjänsten Volvo In-car Delivery bygger på användningen av en digital nyckel som Mat.se använder för att öppna och stänga bilen en gång. Ägarna beställer varor på nätet, får ett meddelande om att varorna har levererats och kan sedan köra hem med dem.

– Med fler leveransalternativ, som In-car Delivery, ökar vi flexibiliteten och tillgängligheten för våra kunder och framförallt behöver de inte åka och handla i butik, säger Måns Danielson, vd på Mat.se, i en kommentar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078