23948sdkhjf

Strongpoint växer och vänder

Det norska butiksutrustningsföretaget Strongpoint växer på alla områden och visar starka siffror.
Företaget redovisar en ökad omsättning på 309,6 miljoner norska kronor för årets fjärde kvartal. Att jämföra med 252,2 miljoner kronor för samma period föregående år. Rörelseresultatet ökade till 11,6 miljoner kronor (-17,1).

För helåret 2015 ökade omsättningen till 1 146,0 miljoner kronor (828,5) och rörelseresultatet till 58,6 (-6,3).

Styrelsen föreslår att utdelningen höjs till 0,45 kronor per aktie (0,35).

"Alla affärsområden visar positiv tillväxt. Den största tillväxten var i tredjepartslösningar, på grund av större leveranser av

elektroniska hyllkantsetiketter till flera norska kedjor", skriver bolaget i bokslutskommunikén.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064