23948sdkhjf

Vi vill ha mer kuponger i telefonen

I dag tar 19 procent av svenskarna  emot erbjudanden och rabatter via en app i sin smartphone. Framöver vill dubbelt så många, 42 procent, kunna göra det, visar en undersökning som HUI gjort på uppdrag av Visma Retail.
Studien, som presenterades på ett frukostseminarium i dag, visar också att 33 procent vill ta emot erbjudanden och rabatter som sms i telefonen.

Det framkommer också hur stor och viktig del av svenskarnas vardag erbjudanden och rabatter är. Inte mindre än 96 procent uppger att de använder sig av erbjudanden och rabatter när de handlar dagligvaror. 35 procent gör det alltid och 61 procent ibland.

– Med digitaliseringen kan handeln ta fram mer träffsäkra och personliga erbjudanden som inte bara stärker shoppingupplevelsen, utan även ökar kundnöjdheten och lojaliteten, säger Lena Larsson, vd på HUI Research.

Samtidigt minskar efterfrågan på att ta emot erbjudanden i pappersformat. Hela åtta av tio, 77 procent, anger att de i dag tar emot erbjudanden i pappersformat. Men samtidigt vill bara knappa fem av tio, 45 procent, göra det i framtiden.

– Konsumenterna ligger före och tekniken finns där men aktörerna står lite och stampar. Dels rör det sig om okunskap, man vet inte riktigt hur man ska hantera detta, Och sedan har vi kostnaderna, man är inte säker om man vågar investera i något som blir gammalt på ett år med tempot vi har i dagens samhälle, säger Lena Larsson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093