23948sdkhjf

Livsmedel god tvåa i e-handelsracet

Den svenska e-handeln ökade med 21 procent under årets andra kvartal. Mest ökade barnartiklar och livsmedel.
E-barometern, som tas fram av PostNord, Svensk Digital Handel och HUI Research, visar på en strålande utveckling för alla former av e-handel. Mest ökade barnartiklar med 49 procent och livsmedel med 43 procent.

Andra kategorier som går starkt är bygghandel som ökade med 41 procent och heminredning/möbler, 31 procent. Under året beräknas den svenska e-handeln omsätta 50 miljarder kronor.

"Fler aktörer, nya koncept och konsumenter som efterfrågar enkelhet i vardagen bidrar till att livsmedelshandeln på nätet praktiskt taget kokar. Utvecklingen sker dock från låga nivåer", heter det i barometern.

Det är främst kvinnor mellan 30 och 49 år som handlar mat på nätet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079