23948sdkhjf

Löfbergs ger kvitto på goda insatser

Kaffeföretaget Löfbergs använder ekologiska och sociala kvitton för att göra kunderna medvetna om hur de kan stödja kaffebönder.
Med ekologiska och sociala kvitton vill Löfbergs visa landets kaffeälskare att det gör skillnad att köpa ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. 2014 bidrog Löfbergs kunder bland annat till att Fairtrade-kooperativen fick extra premier på 38 miljoner kronor. Det skriver Löfbergs i ett pressmeddelande.
- Vi märker att svenska konsumenter blir allt mer medvetna i sina konsumtionsval, men de vill också veta vilken skillnad de gör med sina köp. Att visa på vilken skillnad du gör som konsument när du köper Fairtrade-märkt kaffe från Löfbergs är ett väldigt bra exempel och föredöme, säger Magdalena Streijffert, generalsekreterare på Fairtrade Sverige.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078