23948sdkhjf

Willys satsar på ekologiskt

Willys satsar på prisvärd ekologisk vardagsmat. Kedjan ska erbjuda ekologiska alternativ till samma pris som motsvarande konventionellt producerad vara.
Medan den ekologiska försäljningen i Sverige totalt sett ökade med 38 procent under förra året, var motsvarande ökning hos Willys 52 procent, skriver Willys i ett pressmeddelande.

Genom att rikta in sig på vardagsprodukter, göra större inköp och ha färre mellanhänder, ska kedjan lansera nya ekologiska alternativ till priser som "i många fall är på samma nivå som konventionellt producerade varor". Drygt 100 nya ekologiska varor kommer under 2015 att läggas till kedjans sortiment som i dag omfattar cirka 500 ekologiska artiklar.

- Alla har inte de extra kronorna som behövs för att kunna välja eko. Genom vår satsning vill vi göra ekologiskt valbart för fler, säger Thomas Evertsson, vd på Willys, i pressmeddelandet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063