Butiksstafett på Lidl
Lidl ska visa jobbvardagen i sina butiker genom en butiksstafett via Instagram
När Lidl etablerades hade kedjan en sluten hållning till omvärlden och det skapade misstänksamhet bland kunderna. Nu blir det annat ljud i skällan och öppenheten ska man visa med en butiksstafett på Instagram.
– Detta är ett sätt att lyfta våra butiker och anställda samt att bjuda in till deras jobbvardag på Lidl. Stafetten kommer att pågå under hela 2015 och självklart kommer så många som möjligt av våra butiker att lyftas fram på vårt Instagramkonto, säger Karin Berg, ansvarig för sociala och digitala medier på Lidl Sverige.
Lidls butik i Falun är den första som får möjligheten att berätta sin historia.
– Det här ska bli jätteroligt. Vi kommer verkligen att visa hela det svenska folket vilken bra sammanhållning vi har i vår butik. Dessutom kommer vi att presentera vår personal och tipsa om våra favoritprodukter, säger Therese Schanberg, butikschef i Falun.