23948sdkhjf

Lidl kampanjar för svensk mjölk

Nu tar Lidl krafttag mot de envisa ryktena om att den mjölk kedjan säljer är tysk. Under det svenska varumärket Ängens står nu att finna Bosses mjölk.
Det är en ny kampanj där Lidl åter försöker tvätta bort stämpeln att kedjan bara har tyska varumärken. Med en ny kampanj byter man tillfälligt namn på sin svenska mjölk till Bosses mjölk. Bakgrunden till namnbytet är ett Facebook-inlägg på Lidls Facebook-sida från en konsument, Bosse Elfgren, där han helt enkelt ställer frågan: Varför ska jag köpa tysk mjölk?

För att ge ett tydligt svar inledde Lidl för ett par veckor sedan kampanjen med Bosses mjölkförpackningar. På mjölkförpackningarna har dessutom kedjan tryckt sitt svar till Bosse:

”Det är en vanlig fördom att vui bara har utländsk mjölk på Lidl. För att du ska upptäcka vår eget märke Ängens, med äkta svensk mjölk från svenska gårdar, har vi gjort en upplaga bara för dig. Varsågod!”

Lidl har använt sig av flera uppmärksammade marknadsföringskampanjer för att rikta fokus mot den kvalitet deras produkter har, bland annat genom restaurangen Dill. Vid Lidls introduktion i Sverige hade kedjan tysk mjölk, men efter kritik byttes den ut och är sedan oktober 2009 svensk.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.145