23948sdkhjf

Bubs Godis satsar på färdigpackat godis

Mindre lösviktsgodis och mer påsförsäljning ger godistillverkaren Bubs Godis en välbehövlig knuff framåt och ökar omsättningen för bolaget med närmare 20 miljoner kronor i år.
Omsättningsökningen från 92 till 110 miljoner kronor beror till stor del på ökad försäljning av färdigpackade godispåsar.

– Lösviktsmarknaden är stentuff och urholkas prismässigt. Det finns en överproduktion i Europa, de säljer för priser vi inte ens kan tillverka för. Men kvaliteten blir förstås lidande. Vi vill tillverka med bästa kvalitet och kunna stå för våra produkter, säger Ulrik Lindström, delägare till Bubs Godis och produktansvarig för företaget till Dagens Industri.

Företaget har växlat om och har ökat på försäljningen av färdigpackade påsar med flera hundra procent, man har också börjat föra mer samtal med stora inköpare. Dessutom har exporten ökat.

Produkterna tillverkas i Sverige och storsäljaren är hallonlakritsskallarna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063