23948sdkhjf

"Mobilanpassning går för långsamt"

Mobiltelefonen blir ett allt viktigare verktyg i kundernas köpprocess, men endast 37 procent av företagen har mobilanpassat sina webbutiker.
Det framgår av Postnords e-barometer för andra kvartalet, vilken tas fram i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research. 44 procent anger att de använt mobilen till att söka efter information om en vara. 11 procent av e-handelskonsumenterna använde sin telefon för att genomföra sitt köp och 17 procent använde sig av surfplattan.

"Mobilanpassningen av svenska webbutiker går alldeles för långsamt. Nya köpbeteenden sprider sig fort, och de företag som inte hänger med riskerar att hamna på efterkälken", säger Arne Andersson, e-handelsexpert på Postnord.

Näthandeln i Sverige hade en tillväxt med 15 procent under andra kvartalet. Prognosen för helåret 2014 är att omsättningen landar på 42,5 miljarder kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062