23948sdkhjf

Tandkräm i lösvikt i godisdiskarna

Godis är inget vidare för tänderna. Nu gör godisleverantören Candyking och tandkrämsmärket Pepsodent gemensam sak och installerar lösviktstandkräm i godisdiskarna.
Närmare 240 butiker i Sverige har under sensommaren fått en egen godislåda med tandkräm i lösvikt, alltså småtuber som kan komplettera snaskinköpet. Det för att uppmuntra till bättre tandhälsa.

– Många stannar vid godishyllan och vi vill göra det enklare för föräldrarna att få sina barn att tycka det är roligt att borsta tänderna. Det är festligt att lägga ner tandkräm bland smågodiset i påsen, då vill man också använda den, säger Charlotte Hansson, varumärkeschef för Pepsodent på Unilever.

Tandkrämen säljs till samma pris som godiset, så det går att toppa lördagspåsen med en tub tandkräm till barnen. Det är Pepsodent Kids som hamnat i godislådorna.

– Vi har fått ett fint mottagande och det känns roligt att få testa detta i cirka 240 butiker över hela landet. Detta är ett intressant sätt att samarbeta mellan kategorier och med handlarna för att få butiken att kännas levande, inspirerande och ansvarstagande. Många handlare har redan fått fin respons på sociala medier av konsumenter för detta initiativ, säger Björn Lindgren på Candyking.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063