23948sdkhjf

Ökning för Nestlé

Multinationella Nestlé ökade försäljningen första halvåret i år med 5,3 procent till 45,2 miljarder, motsvarande 332 miljarder svenska kronor.

Överskottet anges till 5,1 miljarder schweizerfranc vilket ger en vinstmarginal på 11,3 procent. I en miljö av lägre tillväxt och lägre råvarukostnader har vi levererat ett balanserat resultat. Vi har en stark volymutveckling och en förbättrad rörelsemarginal, säger kommenterar Paul Bulcke, koncernchef för Nestlé.I Sverige har försäljningen av Nescafé Dolce Gusto och Nespresso fortsatt att öka. Svängningarna i råvarupriserna på kaffe har gjort att Nestlé i Sverige fått en mer turbulent konkurrenssituation vilket lett till en mer övergripande prisdifferentiering av Zoegas kaffesortiment.Vi står bra rustade för att möta handelns och konsumenternas önskemål inför den kommande perioden, säger Magnus Nordin, vd för Nestlé Sverige AB.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078