23948sdkhjf

Kris lyfter emv

Den ekonomiska nedgången i Europa har fått konsumenterna att ändra inköpsvanor. Färre impulsköp och fler emv är några av förändringarna.

Det framgår av en stor undersökning som PLMA, den internationella organisationen för emv-tillverkare, har genomfört.61 procent av de tillfrågade säger att nedgången i ekonomin har påverkat deras inköp i stor eller måttlig grad. Bara nio procent svarar att de inte påverkats alls.För att möta en kärvare ekonomi uppger 50 procent att de ökat inköpen av kedjornas emv och 67 procent säger att de nyligen provat emv i en kategori där man tidigare bara valde producenternas märkesvaror.Uppenbarligen är kunderna nöjda. Åtta av tio uppger att de kommer att fortsätta köpa emv även om ekonomin blir bättre.Kunderna tycker också att handeln hjälpt dem att att spara in på hushållsbudgeten. Två tredjedelar säger att kedjorna gör det genom att erbjuda rabatter. En tredjedel säger att en utökning av emv hjälpt dem . Ungefär lika stor andel tycker sig ha sett en lägre priser på producenternas märkesvaror.Undersökningen genom fördes i 14 länder. Totalt tillfrågades 10 000 personer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078