M.A.T Bergendahls nya kedja
Butiken får en yta på 4 700 kvadratmeter och får ett
annorlunda kundvarv som kan liknas vid en
saluhall. Enligt Bergendahls är det uppbyggt efter vad kunderna vill ha och inte efter vad som är mest
praktiskt för butiken.
De färska basvarorna blir grunden i varvet.I konceptet ingår stor satsning på färskvaror: butiksbakat bröd, butiksstyckat kött, färsk fisk bröd och en stor avdelning för frukt och grönt ingår i konceptet.
– Vi vill skapa butiker som återknyter till forna
tiders saluhallskänsla i upplevelse och bemötande, samtidigt som vi med
ett medvetet sortiment tilltalar moderna konsumenter med ont om tid,
säger Peter Lund, koncernchef för Bergendahls.
Butiken kommer att inrymma en lunchrestaurang och även ha en
drive-thru för upphämtning av matkassar.
Omkring 70 personer kommer anställas i den nya butiken.
Butikschef blir Jan Hildingsson som i dag är chef på på Citygross i Ättekulla i
Helsingborg.