23948sdkhjf

Vill stoppa Nettokampanj

Netto har nu en kampanj där man säljer produkter från det italienska företaget Diadoras sportutrustning. Men Diadora säger nu att man gör allt för att stoppa kampanjen.

De produkter som Netto säljer kommer via Hongkongföretaget Overdistribution Limited. Det bolaget hade ett avtal med Diadora fram till i juli i fjol. Men det avslutades eftersom företaget inte följde de krav som Diadora ställde.– Diadora marknadsförs i Sverige som ett premiummärke och vi är mycket noga vid val av återförsäljare. Vi skulle självklart aldrig själva låta produkterna säljas eller marknadsföras i en livsmedelsbutik, säger Peter Lenerius, som är marknadschef för Diadora i Sverige, i ett pressmeddelande.Han säger att Diadora kommer att vidta rättsliga åtgärder mot Hongkongföretaget och göra allt för att stoppa Nettos kampanj i Sverige.Nettos marknadschef Jan Richter säger till Dagens Media att företaget inte gjort något fel och kommer att fortsätta med kampanjen tills varorna tagit slut.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11