23948sdkhjf

Lojalitetsprogram för Willys kunder

Willys nu ett lojalitetsprogram för sina kunder som är helt digitalt och kortlöst. Lansering sker i februari.

Axfood

skriver i ett pressmeddelande att syftet med lojalitetsprogrammet är

att stärka relationen med kunderna, öka kundlojalitet och inleda skiftet

från traditionell marknadsföring till

riktad kommunikation i digitala kanaler.

Anmälan till

programmet och all kommunikation med kunderna kommer att ske i digitala

kanaler som webb, app och e-mail. Kundens

vanliga betalkort kan kopplas i systemet och rabatterna dras

automatiskt när kunden betalar i kassan. Detta innebär att Willys avstår

helt från medlemsutskick i brevlådan, medlemskort och papperskuponger.

Målsättningen är att 70 procent av kedjans försäljning ska

ske genom lojalitetsprogrammet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172