23948sdkhjf

Icas ekologiska fortsätter öka

Under 2011 uppgick butikernas ekologiska försäljning från Icas centrala sortiment till drygt två miljarder kronor i Sverige, en ökning med 4,3 procent jämfört med 2010.

Icas framgångar med försäljningen av ekologiska livsmedel fortsätter. Den enskilt största framgången har Icas sortimentsserie I love Eco som under 2011 ökade med 23 procent, mätt i försäljningsvärde.– Vi ser att det ekologiska sortimentet har en stark ställning på marknaden och det är särskilt roligt att vårt eget märke Ica I love Eco uppvisar en så bra utveckling. Ekologiska livsmedel har blivit en naturlig del i kundernas köpmönster. Ökningstakten för ekologiskt är inte lika stor nu som för tre, fyra år sedan men det är fortfarande en tydlig trend uppåt, säger Maria Smith, miljöchef Ica Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063