Coop kampanjar om återbäring
Coop kommunicerar återbäringens betydelse i en ny kampanj och illustrerar med ekologiska matvaror som bananer, mjölk och ägg hur mycket en familj kan få tillbaka i återbäring under ett år.
Sedan medlemsåterbäringen infördes i december 2010 har Coop haft fokus på återbäringen i sin kommunikation. En familj som handlar på Coop för 4500 kronor i månaden kan under ett år få 2700 kronor tillbaka i återbäring.– Med vår nya kampanj vill vi illustrera att det lönar sig att vara medlem hos oss. Mängden matvaror visualiserar på ett tilltalande och inspirerande sätt hur mycket pengar du får tillbaka genom att handla hos oss, säger Bodil Jönsson-Lindgren, marknadsdirektör Coop. Kampanjen, som pågår t o m vecka 40, kommer att synas i externa kanaler som utomhus och print, samt i egna kanaler som butik, DR och digitala kanaler. Reklambyråer är Forsman & Bodenfors och Blooms byrå.