23948sdkhjf

Ökad vinst för Henkel

Företaget Henkel, med varumärken som Schwarzkopf och Barnängen, ökade under det andra kvartalet både försäljning och vinst jämfört med motsvarande period i fjol.

Försäljningen ökade med 1,6 procent till 3 953 miljoner euro medan den justerade rörelsevinsten ökade med 8,0 procent till 514 miljoner euro.Koncernchef Kasper Rorsted konstaterar i en kommentar till rapporten att företaget nådde en hög organisk försäljningstillväxt och att förväntningarna överträffades på de marknader där Henkel är verksamt.För räkenskapsåret 2011 ser Rorsted en fortsatt intensiv konkurrens, högre priser på råmaterial och en växande osäkerhet. Henkels försäljningstillväxt spås bli cirka 5 procent och den justerade vinstmarginalen 13 procent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062