Hallå...Titti Bergholtz, chef för emv på Coop
– Det har gått lysande och vi kan notera en enorm efterfrågan. Produkterna har nyligen kommit ut i butikerna och många kunder har redan hört av sig och säger att det är jätteroligt. Vad är det de gillar med Blåvitt?– Det finns en väldigt hög varumärkeskännedom när det gäller Blåvitt och många kommer ihåg märket väldigt väl. Många hör av sig för att berätta om sina egna favoriter. Kunderna har en väldigt personlig relation till märket.Varför tog Coop bort Blåvitt en gång i tiden?– Det var för att vi skulle börja samarbeta med våra nordiska grannländer och då ville man ha varumärken som fungerade i alla länderna.Ska Coop fortsätta utveckla varumärket nu?– Vi börjar med ett fåtal produkter och sedan ska vi jobba vidare med dem. Efter en tid gör vi en undersökning för att utvärdera hur det har gått. Vi vill se hur reaktionerna blir på lite längre sikt.Planerar ni att lansera fler blåvita varor?– Det är för tidigt att säga. Men vi vill att varumärket ska stå för det som det stod för tidigare men vi vet inte inom vilka segment ännu.Camilla Myrsten