Sabis hottar upp 40-talslogga
Sabis väljer att plocka upp en av sina gamla logotyper från 40-talet i samband med att de byter grafisk profil.
Den
Sabis-ägare Caroline Cederblads och Madeleine Brehmers, som tog över
familjeföretaget år 1946. Den är en del av den nya grafiska profil som
Sabis lanserar för sina butiker och restauranger.
I samband med lanseringen av den nya profilen rullar man också ut en ny webbplats.
– Vår devis ”Passion för mat” ska genomsyra hela vår nya webbplats.
Sabis är ett premium-varumärke som arbetar fokuserat och
kvalitetsmedvetet. Alla våra restauranger lagar t.ex. alltid sin mat
från grunden och våra butiker stävar alltid efter att ha ett bra utbud
av närproducerade och miljövänliga alternativ. Dessutom är Sabis den
enda matvarukedjan som både driver butiker och restauranger. Denna
bredd av kompetens inom mat ska vi synliggöra för alla våra
butikskunder och restauranggäster, säger Madeleine Brehmer, vice vd för Sabis, i ett pressmeddelande.
I Sabiskedjan ingår åtta dagligvarubutiker och tjugo restauranger, samt två konferensanläggningar och tio kaféer.