23948sdkhjf

Sabis hottar upp 40-talslogga

Sabis väljer att plocka upp en av sina gamla logotyper från 40-talet i samband med att de byter grafisk profil.

Den

nygamla loggan ritades av Eric Andersson, farfar till dagens

Sabis-ägare Caroline Cederblads och Madeleine Brehmers, som tog över

familjeföretaget år 1946. Den är en del av den nya grafiska profil som

Sabis lanserar för sina butiker och restauranger.

I samband med lanseringen av den nya profilen rullar man också ut en ny webbplats.

– Vår devis ”Passion för mat” ska genomsyra hela vår nya webbplats.

Sabis är ett premium-varumärke som arbetar fokuserat och

kvalitetsmedvetet. Alla våra restauranger lagar t.ex. alltid sin mat

från grunden och våra butiker stävar alltid efter att ha ett bra utbud

av närproducerade och miljövänliga alternativ. Dessutom är Sabis den

enda matvarukedjan som både driver butiker och restauranger. Denna

bredd av kompetens inom mat ska vi synliggöra för alla våra

butikskunder och restauranggäster, säger Madeleine Brehmer, vice vd för Sabis, i ett pressmeddelande.


I Sabiskedjan ingår åtta dagligvarubutiker och tjugo restauranger, samt två konferensanläggningar och tio kaféer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078