Hallå...Peter Åsberg, koncernchef på Midelfart Sonesson
– Det är en del i en större process och vi har tillsammans i styrelsen tittat på vår strategiska utveckling. Vi har också sett över hela vår profil och då är namnbytet ett naturligt steg i utvecklingen. Vi vill ha ett enklare och tydligare namn och därför byter vi till Midsona.Hur kom ni fram till det namnet?– Det var en lång intern process där vi började med 500 olika namnförslag som vi såg över tillsammans med konsulter. Vi var fullständigt eniga om att det var Midsona som var det bästa.Vad fanns det för andra förslag?– Det har jag inte kvar i minnet men vi var överygade om att Midsona var det bästa. Vi ville ha ett namn som är internationellt gångbart och det anser vi att vi har hittat nu.När sker det officiella namnbytet?– Det nya namnet ska registreras hos Bolagsverket först och vi räknar med att det tar några dagar och sedan sker namnbytet.Kommer ni att ändra inriktning?– Ne, vi är ett bolag med tydligt fokus på hälsa och välbefinnande och vi kommer fortsätta att vara det. Men vi vill stärka vår profil.Camilla Myrsten