Hallå...Campbell Peacock, vd Henkel Norden
– Det är för att vi har en bra strategi och det gäller särskilt våra varumärken Barnängen och Schwarzkopf. Det gäller också internationellt sett.Ni tar marknadsandelar och ligger som nummer tre i Sverige, vilket företag är etta?– Vi ligger som trea när det gäller duschprodukter och då har vi Palmolive på första plats. Men avståndet mellan oss krymper.När når ni förstaplatsen?– Ambitionen för de två kategorierna är att nå förstaplatsen nästa år och det räknar jag med att vi ska lyckas med.Hur går det med den klassiska vita tvålen från Barnängen?– Det är en riktigt stark produkt och den vill vi absolut inte ändra något på. Ibland får vi in nytt folk på marknadsavdelningen som vill relansera den men då säger jag nej. Den har redan fantastiska siffror.Hur många sådana tvålar säljer ni per år?– Jag står på Arlanda just nu men gissningsvis så handlar det om 5 miljoner tvålar per år.Har ni några nya produkter på gång?– Ja, det har vi men det är lite hemligt fortfarande. Vi har bland annat lanserat vår nya hårfärgningsprodukt Soyance som verkar gå väldigt bra.Växer hårfärgningssegmentet?– O ja det är en av de kategorier som växer mest. Där är det en tillväxt på mellan 6 och sju procent per år.Camill Myrsten