23948sdkhjf

Julmusten fyller 100 år

Julmusten fyller 100 år och på Spendrups kan man konstatera att den svenska konsumtionen ökar.

Varje år säljs drygt 40 miljoner liter must och hela 80 procent konsumeras under julen. Förra året stod julmustförsäljningen för över 11 procent av den totala läskförsäljningen och under veckorna vid jul sjunker läskförsäljningen markant till förmån för julmusten.


I år samarbetar Spendrups med stiftelsen Min Stora Dag. Vid köp av två 50 cl Nygårda Julmust tillsammans med en speciellt framtagen kupong skänker Nygårda tio kronor per inlöst kunpong till stiftelsen som hjälper svårt sjuka barn.


– Det är verkligen glädjande att vi i år kan erbjuda möjligheten att på ett enkelt sätt stödja stiftelsen Min stora dag som vi inlett ett samarbete med. År efter år kan vi konstatera att julmusten är en etablerad och älskad tradition på svenskarnas julbord. Samtidigt som det är kul att se att nya smakupplevelser som vår ekfatslagrade julmust också går hem, säger Fredrik Sverkersten, kategorichef för läsk, juice och stilldrink på Spendrups.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078