Hallå...Kristian Velén, plockledare på Coop Forum i Sisjön
– Det är en helt ny satsning som innebär att vi tar in över 1000 nya ekologiska produkter utöver de vi redan har i butiken. Vi tillför dem till vårt eget sortiment och samlar allt i vårt nya Greenroom.Vad blir det för produkter?– Det blir allt ifrån frön till tandkräm och rengöringsmedel. Det blir ett väldigt brett sortiment med godis, pasta, nötter kaffe och olika teer.Vad vinner ni på det?– Dels har vi en efterfrågan från våra kunder på varor som de inte har hittat hos oss tidigare men sedan vill vi också bredda vårt sortiment så mycket som möjligt. Vi vill att kunden ska känna att här kan man verkligen hitta allt. Det handlar om att bli störst och bäst på det ekologiska.Vad säger kunderna?– Vi har fått många mail från kunder som är väldigt positiva och sedan har vi hört en del i butiken också.Vad säljer bäst?– Nötter och torkad frukt ökar helt klart. Det är väl nyttigt och ligger i tiden. Om man tar en snabb titt på vår statistik så kan man också se att valnötter potatischips och snacks ökar. Sedan säljer vi mycket av en olivolja, krossade tomater och en buljong också. Vi har precis startat upp så vi har inte marknadsfört detta så hårt ännu.Camilla Myrsten